Tax Sale Property in Arthabaska, Quebec
18, 4e Avenue Ouest Saint-Albert (QC) J0A 1E0
AN: 39085 1598-21-6629 ‐ LN: 5 181 909

Property Unique ID: ejZgJLAW

  • Status: Cancelled
  • Sale Type: Public Auction
  • Tax sale date: Jun 09, 2022
  • Release date: Apr 06, 2022
  • Province: Quebec
  • Municipality: Arthabaska
  • Address: 18, 4e Avenue Ouest Saint-Albert (QC) J0A 1E0
  • AN: 39085 1598-21-6629
  • LN: 5 181 909
  • Property size: Unknown
  • Zoning: Unknown
  • Near water? Yes
  • Property on a lake or a bay or a river? Yes
  • Waterfront? No
  • Accessible by public/private road? Yes
  • House or cottage on the property? Yes
  • Other structure on the property? Yes
  • Farmland? No
  • Residential? Unknown
  • Commercial or industrial? Unknown
  • Vacant land? Unknown
  • Redeemable 12 months
Title Search Report

Title Search Report

Do you want to know everything about the property before buying it?

Find out what mortgages, liens, etc. will affect the property after the tax sale.

The listed price is for a single pin; for multiple pins within a tax sale, reach out to us to determine the cost of a title search.

$149.95
Available only for active tenders

Become a member and save save more than 50% on every Title Search Summary purchase!

Minimum Bid

$2,865.49  CAD

Assessed Value

Unknown

Share:

  • Property Unique ID: ejZgJLAW
  • Published: April 27, 2022

Sign Up Now to Unlock Hidden Information

Sign Up For Free

Description

Avis public vous est donné par le directeur général et secrétaire-trésorier de la Municipalité régionale de comté d’Arthabaska, Frédérick Michaud, que les immeubles ci-après désignés seront vendus à l’enchère publique, selon le Code municipal du Québec, en ligne ou dans un lieu respectant les directives de la santé publique et les décrets du ministre de la Santé et des Services sociaux, le tout devant être officialisé dans un avis public à paraître au moins 15 jours avant la date de vente, le jeudi 9 juin 2022 à dix heures (10 h) de l’avant-midi pour défaut de paiement des taxes municipales et scolaires avec les intérêts et frais encourus, à moins que lesdites taxes et frais soient payés avant le moment de la vente.

Conditions pour enchérir :

Personne physique : Pièce d’identité (nom, date de naissance et adresse résidentielle); Mandat ou procuration (si elle représente une autre personne physique).

Personne morale : Pièce d’identité de la personne qui représente une personne morale; Copie d’une pièce justificative l’autorisant à agir (résolution, mandat, procuration).

Mode de paiement : Le paiement doit être complet dès l’adjudication et être fait soit par argent, mandat-poste, traite ou mandat bancaire fait à l’ordre de la MRC d’Arthabaska.

Les immeubles seront vendus tels qu’ils se trouvent présentement, sans aucune garantie légale, le tout aux risques et périls de l’acquéreur, avec servitudes actives ou passives, apparentes ou occultes pouvant les affecter.

Le directeur général et secrétaire-trésorier, la secrétaire-trésorière adjointe ou toute autre personne désignée par résolution pourra faire la vente des immeubles.

Les immeubles vendus seront sujets au droit de retrait pendant une période d’un (1) an qui suit le jour de l’adjudication (art. 1057 et suivants du Code municipal du Québec).

Conformément à l’article 1027 du Code municipal du Québec, le présent avis est publié sur les territoires municipaux locaux où sont situés les immeubles annoncés en vente et dans un journal diffusé sur ces territoires, de même que transmis au bureau de la publicité foncière concerné.

La liste des immeubles vendus, jointe en annexe, fait partie intégrante de l’avis public puisqu’elle contient les lots, noms des propriétaires et la circonscription foncière.

Legal Description

Martin Hamel; 18, 4e Avenue Ouest Saint-Albert (QC) J0A 1E0; 39085 1598-21-6629; 5 181 909; Cadastre du Québec Circonscription foncière d’Arthabaska Avec bâtisse dessus construite.; 2 720,63 $; 144,86 $

Location on Map

18, 4e Avenue Ouest Saint-Albert (QC) J0A 1E0

Quebec tax sale properties buyer's guide

Before you go for a tax sale public auction consider the following:

Before you make a final decision to buy a tax sale property, be aware of the following: 

The municipality does not hold the title of the estate or any other matter concerning the lands to be sold. The property value can be much higher or much less than the minimum bid. 

It is up to you to examine this property to see if it is a good investment and to investigate the statutory requirements and tax sale provisions. 

Therefore, we highly recommend you to check the title and executions to see what will stay on the title and become your duty after the execution. Is the property subject to attributable holders' easements, limits and/or adverse possession? Do the condition of the property, land use, zoning, etc. fit into your property plans? 

  1. This process is buyer beware. You must undertake due diligence with respect to all aspects of the property.

Therefore, it is important to do your homework before a public auction. 

  1. You may drive past the property, but site visits are not available.

Thanks for your patience while I finished this up! See all documents attached with Track Changes; there's also a couple small comments where I had questions about what you wanted. My comments are in purple and the text is highlighted in yellow. Let me know if you have questions! Thanks, 

IMPORTANT: YOU ARE NOT ALLOWED TO GO ON PROPERTY TERRITORY. 

  1. There is no vacant possession. The successful bidder will not receive a key to the property. The successful bidder is responsible for the eviction process if necessary.
  2. You should check if there are any Federal or Provincial liens on title. We recommend you do a title search before going for a public auction.

A Title Search Report can be ordered from the tender page on www.taxsaleshub.ca. It'll be ready in 1-2 business days. 

  1. You should investigate zoning, planning or building restrictions, and work orders.

Some municipal websites have a "Find Your Zoning" page, where you can find out zoning by the roll number. And, of course, you can always go to City Hall and do your research. 

  1. You are responsible for any environmental concerns if there are contamination issues with the property.
  2. We recommend retaining a lawyer to protect your interests before submitting a bid.

In order to determine what interests will affect a property after a tax sale, you will need to obtain an up-to-date title search report. Members can order reports directly from our site. An in-house title report specialist will prepare a "Title Search Report" in simple, easy-to-understand language. The Report will tell you if any encumbrances will remain against the property after the tax sale. 

By having a Title Search Report updated 1-2 business days before the auction is going to be held, you will be able to see if any new mortgages or other significant interests against the property have been registered since your first search was conducted. You might find that they have and decide not to go for a public auction. 

  1. Decide how much you are willing to pay for the property

Since the tax sale is held as a public auction, others will likely be bidding. The person with the highest bid will be permitted to purchase the property. No one else will be given the opportunity to make the purchase. You should decide the maximum amount you are willing to pay for a tax sale. The amount has to be no less than the minimum bid set per property.