Tax Sale Property in Val-Saint-François, Quebec
172, route 116 Cleveland (Québec) J0B 2H0
AN: 1260 38 4453 ‐ LN: 5 535 304

Property Unique ID: rAeMpbAJ

  • Status: Inactive
  • Sale Type: Public Auction
  • Tax sale date: Jun 08, 2023
  • Release date: Apr 08, 2023
  • Province: Quebec
  • Municipality: Val-Saint-François
  • Address: 172, route 116 Cleveland (Québec) J0B 2H0
  • AN: 1260 38 4453
  • LN: 5 535 304
  • Property size: Unknown
  • Zoning: Unknown
  • Near water? No
  • Property on a lake or a bay or a river? No
  • Waterfront? No
  • Accessible by public/private road? Yes
  • House or cottage on the property? Yes
  • Other structure on the property? Yes
  • Farmland? No
  • Residential? Unknown
  • Commercial or industrial? Unknown
  • Vacant land? Unknown
  • Redeemable 12 months
Title Search Report

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Minimum Bid

$2,731.40  CAD

Assessed Value

Unknown

Share:

  • Property Unique ID: rAeMpbAJ
  • Published: April 13, 2023

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Description

AVIS PUBLIC est par les présentes donné, en vertu des articles 1026 et suivants du Code municipal du Québec, par la soussignée, Guylaine Lampron, greffière-trésorière adjointe de la Municipalité Régionale de Comté du Val-Saint-François que l’immeuble ci-après désigné sera vendu à l’enchère publique, conformément à la Loi, dans la salle de délibérations de la MRC du Val-Saint-François, au 810, montée du Parc, Richmond, Québec, le jeudi 8 juin 2023 à dix (10) heures de l’avant-midi pour défaut de paiement des taxes municipales et scolaires avec les intérêts accrus et les frais encourus, à moins que lesdites taxes et frais soient réglés avant la vente.

CONDITIONS DE VENTE

L’immeuble est adjugé au plus haut enchérisseur. L’acquéreur devra payer séance tenante, soit en argent ou selon un mode garantissant le parfait paiement (chèque visé ou certifié, mandat-poste).

IDENTIFICATION ET DÉSIGNATION DE L’ADJUDICATAIRE (ACHETEUR) :

Le Code civil et la réglementation qui en découle imposent à la MRC l’obligation d’attester l’identité de l’adjudicataire (acheteur). Il faut, par conséquent, que l’acheteur soit en mesure de présenter les pièces devant servir à son identification. L’information requise est celle-ci :

A. Dans le cas d’une personne physique :

Le nom, la date et le lieu de naissance de même que l’adresse de sa résidence.

Toute pièce ou combinaison de pièces regroupant l’ensemble des informations requises est pertinente (ex. : passeport, permis de conduire, certificat de naissance, etc.).

B. S’il s’agit d’une société (en nom collectif ou en commandite) :

  • Déclaration initiale ou dernière déclaration annuelle de l’Inspecteur général des Institutions financières;
  • Si l’acheteur n’est pas lui-même un associé, il devra fournir une autorisation des associés le désignant comme représentant autorisé à transiger en leurs noms.

C. Dans le cas d’une personne morale :

Le nom, la forme juridique qu’elle emprunte et la loi en vertu de laquelle elle a été constituée, l’adresse de son siège social et, s’il y a lieu, le nom et l’adresse de l’établissement directement intéressé.

L’adjudicataire (acheteur) devra produire les pièces suivantes lors de la vente :

S’il s’agit d’une compagnie :

  • Une copie de ses statuts de constitution ou sa dernière déclaration annuelle auprès de l’Inspecteur général des Institutions financières;
  • Résolution autorisant le représentant à transiger en son nom.

Autres formes (ex. : coopérative) :

  • Déclaration initiale ou dernière déclaration annuelle auprès de l’Inspecteur général des Institutions financières;
  • Autorisation désignant son représentant et l’autorisant à transiger en son nom.

Legal Description

DOSSIER : V.N.P. / 2023-04; PROPRIÉTAIRE Jean Raymond; 172, route 116 Cleveland (Québec) J0B 2H0; MATRICULE 1260 38 4453; Taxes municipales : 2 646,84 $; Taxes scolaires : 84,56 $; Total : 2 731,40 $; « Au cadastre du Québec, circonscription foncière de Richmond, lot 5 535 304 avec bâtisses portant le numéro 172, route 116, Cleveland ».

Location on Map

172, route 116 Cleveland (Québec) J0B 2H0

Quebec tax sale properties buyer's guide

Before you go for a tax sale public auction consider the following:

Before you make a final decision to buy a tax sale property, be aware of the following: 

The municipality does not hold the title of the estate or any other matter concerning the lands to be sold. The property value can be much higher or much less than the minimum bid. 

It is up to you to examine this property to see if it is a good investment and to investigate the statutory requirements and tax sale provisions. 

Therefore, we highly recommend you to check the title and executions to see what will stay on the title and become your duty after the execution. Is the property subject to attributable holders' easements, limits and/or adverse possession? Do the condition of the property, land use, zoning, etc. fit into your property plans? 

  1. This process is buyer beware. You must undertake due diligence with respect to all aspects of the property.

Therefore, it is important to do your homework before a public auction. 

  1. You may drive past the property, but site visits are not available.

Thanks for your patience while I finished this up! See all documents attached with Track Changes; there's also a couple small comments where I had questions about what you wanted. My comments are in purple and the text is highlighted in yellow. Let me know if you have questions! Thanks, 

IMPORTANT: YOU ARE NOT ALLOWED TO GO ON PROPERTY TERRITORY. 

  1. There is no vacant possession. The successful bidder will not receive a key to the property. The successful bidder is responsible for the eviction process if necessary.
  2. You should check if there are any Federal or Provincial liens on title. We recommend you do a title search before going for a public auction.

A Title Search Report can be ordered from the tender page on www.taxsaleshub.ca. It'll be ready in 1-2 business days. 

  1. You should investigate zoning, planning or building restrictions, and work orders.

Some municipal websites have a "Find Your Zoning" page, where you can find out zoning by the roll number. And, of course, you can always go to City Hall and do your research. 

  1. You are responsible for any environmental concerns if there are contamination issues with the property.
  2. We recommend retaining a lawyer to protect your interests before submitting a bid.

In order to determine what interests will affect a property after a tax sale, you will need to obtain an up-to-date title search report. Members can order reports directly from our site. An in-house title report specialist will prepare a "Title Search Report" in simple, easy-to-understand language. The Report will tell you if any encumbrances will remain against the property after the tax sale. 

By having a Title Search Report updated 1-2 business days before the auction is going to be held, you will be able to see if any new mortgages or other significant interests against the property have been registered since your first search was conducted. You might find that they have and decide not to go for a public auction. 

  1. Decide how much you are willing to pay for the property

Since the tax sale is held as a public auction, others will likely be bidding. The person with the highest bid will be permitted to purchase the property. No one else will be given the opportunity to make the purchase. You should decide the maximum amount you are willing to pay for a tax sale. The amount has to be no less than the minimum bid set per property.